לקבלת טיפים חינם הירשם:

דואר אלקטרוני *
שם *

פיתוח אפליקציות הפך לשיחת היום בשנים האחרונות ובמיוחד לאחר ההצלחה המסחררת של אפליקציות ידועות ומצליחות כמו אינסטגרם, קנדי קראש, אנגרי בירדס, אפליקציית אובר להוספת טקסט לתמונות, אפליקציית Traktor לתקליטנים ועוד רבות אחרות. לכן, אין זה פלא כי רבים מעוניינים לפתח אפליקציה שתגרוף לכיסם רווחים נאים אך לשם כך יש להשקיע זמן וכסף, לעיתים כסף רב. למעשה, אין מחיר קבוע לפיתוח אפליקציות והמחיר משתנה בהתאם לפרמטרים שונים כמו עלות המתכנת או צוות התכנות, האם יש לפתח את האפליקציה לאייפון, לאנדרואיד או לשניהם, מטרת האפליקציה ומורכבותה, עיצוב הממשק וכמובן שיש להשאיר כסף בצד גם לשיווק של האפליקציה אם מעוניינים לחשוף אותה בקרב קהל יעד רחב.

 

מסמך אפיון בסיסי

כדי לגבש הצעת מחיר לפיתוח אפליקציה יש להכין מסמך אפיון בסיסי כדי להבין לעומק מהם מאפייני האפליקציה, מהם הפיצ'רים הנכללים בה, כמה מסכים יש באפליקציה, איזה ממשק יש לפתח ולעצב עבורה, האם יש להרחיב את האפליקציה בעתיד ולכלול בה דברים נוספים, מה סוג המוצרים והשירותים שהאפליקציה מציעה ופרמטרים נוספים. כדאי לדעת כי בתי התוכנה מציעים שירות להכנת מסמך אפיון, המחיר משתנה בין בתי התוכנה ולרוב עלותו מסתכמת בכמה אלפי שקלים.

 

עלויות פיתוח

עלות הפיתוח של אפליקציות משתנה בין בתי התוכנה לכן כאשר יש לכם רעיון לאפליקציה מומלץ לפנות למספר בתי תוכנה המתמחים בפיתוח אפליקציות ולהשוות מחירים. אגב, יש המנסים לחסוך עלויות ופונים לסטודנטים או לבוגרי תואר ראשון במדעי המחשב אך יש להבין כי פיתוח אפליקציות אינו זול וחשוב לבצע את הפיתוח בחברה מקצועית ומנוסה.

יש להגדיר האם מעוניינים לפתח את האפליקציה רק לאייפון, האם מעוניינים בפיתוח אפליקציה לאנדרואיד או שמא מעוניינים באפליקציה שתתאים לשתי מערכות ההפעלה, ואז התשלום כפול. בנוסף לעלויות הפיתוח יש להוסיף בהתאם לסוג האפליקציה גם עלויות צד שירות ומערכת ניהול המאפשרת שליטה על התכנים המוצגים והצגת מידע רלוונטי למשתמשים. על עלויות הפיתוח יש להוסיף גם עלויות עיצוב ממשק האפליקציה.

ככל שהאפליקציה מורכבת וכוללת יותר פיצ'רים כך מחירה יצמח מעלה. אם לדוגמה האפליקציה מבוססת מיקום הרי עלות הפיתוח תהיה גבוהה יותר.

לכן, כדאי לדעת כי פיתוח אפליקציה יחסית פשוטה יכולה להסתכם בין 15,000- 20,000 ₪ ואם יש לפתח את האפליקציה לשתי הפלטפורמות, קרי אנדרואיד ואייפון, הרי העלות כפולה. הוספת מערכת ניהול ועיצוב בסיסי יוסיפו לעלות הפיתוח כ- 40,000 ₪ וכאשר מפתחים אפליקציה מורכבת הרי המחיר חוצה במהירות את רף ה- 100,000 ₪.