לקבלת טיפים חינם הירשם:

דואר אלקטרוני *
שם *

אני נתקל הרבה פעמים באנשים שמעוניינים לפתח אפליקציה וברגע שאני מסביר להם שהשלב הראשון בתהליך הפיתוח הוא כתיבת אפיון לאפליקציה הם מרימים גבה כאילו מדובר באיזשהו שלב מיותר שעולה כסף אך בסופו של דבר לא מקבלים אפליקציה ביד. אז בפועל מדובר על טעות גדול להתחיל לפתח / לעצב אפליקציה מבלי לרשום אפיון על ידי איש מקצוע. זה לא אומר שהאפיון צריך לארוך חודשים ארוכים, אפיון יכול לארוך גם שבוע, תלוי בהיקף העבודה, אך רצוי מאוד לפני ובתחילת כל מקטע של פיתוח לאפיין את העבודה. הנה כמה סיבות שמטרתן לפרט מדוע כל כך חשוב לרשום אפיון לאפליקציה טרם התחלת העבודה:

לראות את התמונה המלאה: במידה ולא תרשמו אפיון לאפליקציה, גם אם אתם בטוחים שהרעיון ברור לכם והכל ידוע, יתכן שתפספסו פרטים חשובים שתעלו עליהם רק בשלב מאוחר יותר. ככל שתעלו על הפרטים האלה בשלב מאוחר יותר עלות הכנסתם לאפליקציה תהיה יקרה יותר במיוחד אם מדובר על כך שאתם רוצים להוסיף דברים באמצע הפיתוח.

דברים כתובים הם רשמיים: מה שלא כתוב עלול להישכח, לכן בא האפיון לעשות סדר בדברים ולכלול את הדברים שהאפליקציה חייבת להכיל.

קבלת עלות אמיתית של הפיתוח וזמנים לפיתוח: בסיום האפיון ניתן לספק הצעת מחיר פיקס על סמך מסמך האפיון, הצעת מחיר שאינה מבוססת על מסמך אפיון לעולם לא תוכל להיות פיקס אלא לפי שעות בלבד שזו שיטת עבודה שונה. כמו כן בסיום האפיון ניתן לספק ללקוח לו"ז מסודר הכלל אבני דרך לפיתוח האפליקציה.

סדר בראש לצוות העבודה וללקוח: צוות הפיתוח יודע שמה שרשום באפיון זה מה שהם מחויבים עליו והלקוח יודע שמה שרשום באפיון זה מה שהוא מקבל, כך נמנעים ויכוחים מיותרים.

לסיכום, שלב האפיון מהווה אבן דרך חשובה מאוד, דילוג עליו או זילזול בשלב זה עלול לעלות ביוקר בהמשך.

נשמח לסיים לכם בכתיבת האפיון שלכם: 072-299-2112

להתראות