לקבלת טיפים חינם הירשם:

דואר אלקטרוני *
שם *

הגישות העיקריות לכתיבת אפליקציה

חשוב שתדע שישנן 3 גישות עיקריות לכתיבת אפליקציה, כל אחת מהגישות מועדפת לסוג האפליקציה והתקציב ולכן חשוב שתבחר את הגישה שבאמת מותאמת לך על מנת שתמקסם את תהליך פיתוח האפליקציה בהיבטים של עלות כספית מול ביצועים. 3 הגישות הטכנולוגיות שאני מדבר עליהן הן Mobile Web, Hybrid, Native. אני אסביר לך בקצרה על כל אחת מהן:

 

איזה גישה מתאימה לכתיבת האפליקציה שלך

Mobile Web – מדובר על אתר אינטרנט מותאם למובייל כך שבמצב בו המשתמש גולש אל האתר ממכשיר מובייל האתר מותאם לו וחווית המשתמש משתפרת משמעותית. אפליקציות אלה אינן מועלות למרקטים. זו האופציה הזולה ביותר. בגישה זו המתכנת מוגבל מבחינת היכולת שלו להשתמש בחומרה של המכשיר, האפליקציה עצמה רצה בשרת ולא על המכשיר עצמו.

 

Hybrid – מדובר על אפליקציה שמפותחת בשפות שנתמכות על מגוון פלטפורמות כמו IOS, אנדרואיד ווינדווס מובייל אותם "עוטפים" בקוד של הסביבה הטבעית של המכשיר ומעלים למרקטים הרלוונטיים. הגישה הזו מוזילה עלויות באופן משמעותי כאשר יש רצון לפתח את האפליקציה למגוון רחב של פלטפורמות, היתרון שלה הוא עלות מול תועלת והחיסרון שלה הוא שבמצב בו מהירות התגובה חשובה מאוד – כמו במשחקים, באפליקציות עתירות מידע, או באפליקציות ניווט – יתכן שעדיף יהיה לפתח אפליקציית native על מנת לקבל ביצועים אופטימליים.

 

Native – האפליקציה מפותחת לפלטפורמה ספציפית, למשל רק לאנדרואיד ובשפה הספציפית של הפלטפורמה הזאת. זו האופציה היקרה ביותר במיוחד כאשר מדובר על פיתוח למגוון פלטפורמות מכיוון שלכל פלטפורמה יש צורך לפתח גרסה משלה. יחד עם זאת זו גם האופציה עם הפונקציונאליות העשירה ביותר.

 

עכשיו אשמח לשמוע מה דעתכם על הנושא? באיזה גישה אתהם חושבים לפתח את האפליקציה שלכם, תוכלו לרשום כאן גם שאלות.