לקבלת טיפים חינם הירשם:

דואר אלקטרוני *
שם *

איך לדעת כמה זמן ייקח וכמה כסף יעלה לפתח אפליקציה

אחת השאלות הראשונות ששואלים אותי, היא כמה כסף האפליקציה תעלה וכמה זמן ייקח לפתח אותה, התשובה היא שכדי להעריך את העלויות והזמנים בצורה מקצועית צריך לכתוב אפיון. אפשר גם לדלג על שלב זה אך במצב כזה למעט באפליקציות מאוד פשוטות עשויות להיות הפתעות בדרך של כל מיני נושאים שלו הוגדרו ודורשים תשלום וזמן נוסף. ההמלצה שלי היא לרשום אפיון, כדי לדעת את התמונה הכוללת של האפליקציה, לתחום אותו בזמן של שלושה שבועות על מנת להמנע מלשקוע לתוכו יתר על המידה, כי לפעמים אין לזה סוף.

 

למה חשוב להקצות זמן לתהליך הפיתוח

תהליך פיתוח האפליקציה מורכב מחמישה חלקים עיקריים – אפיון האפליקציה, עיצוב האפליקציה, פיתוח האפליקציה, השקת האפליקציה ושיווק האפליקציה. חשוב מאוד להגדיר זמנים לכל אחד מהשלבים האלה כבר בשלב האפיון, הסיבה לכך היא שפרויקטים או אפליקציות שלא מגדירים עבורן זמן מוגדר לכל אחד מהחלקים שלהם נוטים להימרח ולהיסחב ובמיוחד בתחום כמו פיתוח אפליקציות החשיבות של מהירות הפיתוח ולהיות ראשונים בשוק חשובה במיוחד.

 

הזמינות ומהירות התגובה של הלקוח

חשוב לקחת בחשבון שהשלבים האלה תלויים במקרים רבים גם במהירות תגובתו והחלטתו של הלקוח. בעיקר כאשר מדובר על שלב האפיון ועל שלב עיצוב האפליקציה יכולות לעלות שאלות עליהן הלקוח צריך לקבל החלטה, לכן זמן תגובתו של הלקוח ישפיע באופן ישיר על זמני תהליך פיתוח האפליקציה וחשוב מאוד שאתה כלקוח תהיה מעורב בפיתוח אפליקציה ותיתן מענה לצוות הפיתוח כאשר הם זקוקים לו. צוות הפיתוח יכול לייעץ אך זכור שאתה זה שמשלם והמילה האחרונה היא שלך. הינה השלבים שצריך להתייחס אליהם בקביעת לוחות הזמנים:

 

לאיזה שלבים חשוב להקצות זמן

שלב האפיון – אם הגעת עד לנקודה זו כנראה שאתה מכיר את החשיבות הרבה של שלב זה. הזמן שלוקח שלב זה תלוי במספר גורמים, הגורם הראשון הוא מורכבות האפליקציה אם האפליקציה מורכבת במיוחד ודורשת מחקר הדבר יכול להשפיע באופן ישיר על הזמן לכתיבת האפיון. הדבר השני הוא רמת הזמינות וההחלטיות של הלקוח כאמור ככל שהלקוח יהיה זמין יותר והחלטי יותר כך תהליך האפיון ייסגר מהר יותר – כאמור מומלץ לתחום שלב זה לשלושה שבועות ובסיומו לתחום את הזמנים של יתר השלבים ולדעת את הזמנים והעלויות של תהליך פיתוח האפליקציה כולה.

שלב העיצוב – כאשר האפיון של כל מסך סגור ויש mockup למסכים (דמו) הדבר חוסך זמן רב למעצב האפליקציה. גם כאן מהירות תגובתו של הלקוח חשובה כי בסופו של דבר הלקוח הוא זה שצריך לאשר את המסכים.

שלב הפיתוח – בהתאם למורכבות הפיתוח, שלב זה יכול להיות מחולק למספר גרסאות, ככל שהפיתוח מורכב יותר יהיה מספר רב יותר של גרסאות ביניים. חשוב לתחום מראש את הזמן לכל אחת מהגרסאות ולהגדיר מה יש בכל גרסה.

שלב הבדיקות – בסיום הפיתוח או הגרסה הספציפית, יש לבצע לה בדיקות על מנת לאתר באגים טרם השקת האפליקציה. באנדרואיד זה פשוט יחסית מכיוון שאפשר לשלוח לטסטרים את קובץ ההפעלה של האפליקציה אותו הם יכולים להתקין בלחיצת כפתור לעומת זאת באייפון התהליך קצת יותר מורכב ודורש שהטסטרים יעבירו את מזהה המכשיר שלהם (כמו תעודת זהות של המכשיר) ויתקינו תוכנה שתאפשר לצוות הפיתוח להתקין להם את האפליקציה על המכשיר הספציפי שלהם.

שלב ההשקה – השלב בו אנו משיקים את האפליקציה למרקטים. באנדרואיד זה בדרך כלל מהיר מאוד, אפליקציות לאייפון דורשות אישור של הבודקים והדבר יכול לערוך כשבועיים. צריך להקצות זמן למקרה שהאפליקציה נדחת ודורשת עדכונים ושינויים.

שלב השיווק – זהו השלב שבו אנו דואגים להפצת האפליקציה, בהתאם לתקציב שלנו שלב זה יכול לערוך בין חודש לבין חצי שנה ואף מעבר לכך

עד כאן לגבי עלות וזמן פיתוח האפליקציה. עכשיו חשוב לי לשמוע את דעתכם על הנושא, רישמו לנו כאן למטה שאלות ותגובות.