לקבלת טיפים חינם הירשם:

דואר אלקטרוני *
שם *

Time To Market הוא אחד הדברים החשובים ביותר בעולם האפליקציות מכיוון שהעולם הזה כל כך מהיר. אפילו אם יש לכם רעיון גדול ואתם בטוחים שאף אחד לא חשב עליו אל תתפלאו אם לפתע תגלו שאפליקציות דומות כבר קיימות או אפליקציות דומות כבר מושקות בזמן שאתם חושבים עליו.

 

פיתוח אפליקציות בספרינטים קצרים

מכיוון שהעולם הזה מהיר כל כך, אני ממליץ לעיתים לחלק את פיתוח האפליקציה למספר שלבים כאשר השלב הראשון צריך להיות ליבת האפליקציה אותה יש להשיק למרקטים לבדוק איך הקהל מגיב. אם הקהל אוהב מצוין ואם לא מתקנים מעדכנים משפרים ומשיקים את הגרסה הבאה וחוזר חלילה. לפעמים זו טעות להשיק גרסה ראשונה ענקית מכיוון שגם אם אנחנו כיזמים בטוחים שאנחנו מכירים את השוק מעולה ואנחנו יודעים מה צריך בפועל אנחנו לא באמת יודעים עד שאנחנו רואים איך השוק מגיב.

 

מה זה דורש מהלקוח

ללקוח לפעמים קשה לקבל את זה שהאפליקציה לא תושק מראש עם כל הפיצ'רים שהוא מדמיין ורוצה, אך הוא צריך להבין שמטרתה של גישה זאת הוא לפתח את האפליקציה תוך כדי התאמות אופטימליות לשוק. הגישה לא מתאימה לכל לקוח ויש לקוחות שיעדיפו להשיק את האפליקציה במלואה כבר בשלב הראשוני, מה שיכול להיות הגיוני כאשר מדובר על אפליקציה קטנה אך בעייתי מאוד כאשר מדובר על אפליקציה גדולה.

 

מה זה דורש ממנהל הפיתוח

בשלב ראשוני מנהל הפיתוח צריך לזהות את ליבת האפליקציה ולהשקיע בה את מלוא תשומת לב בדגש על אפיון מדויק שלה כשלד מבלי פיצ'רים נוספים שנחשבים כתוספת על השלד. בסיום האפיון של השלד יועבר האפיון לצוות הפיתוח לביצוע הספרינט הראשון והפיתוח הראשוני שבסיומו תושק האפליקציה ותבוצע בדיקה אמיתית של השוק. בהתאם לתגובת השוק יבוצעו תיקונים ושיפורים עד שנראה תגובה רצויה של השוק ופידבקים חיוביים. במקביל מנהל הפיתוח למעשה מסתכל צעד אחד קדימה ביחד עם הלקוח ומאפיין את השלב הבא.

 

מה זה דורש מצוות הפיתוח

צוות הפיתוח מקבל בכל חודש אפיון קצר מועד וצריך לעמוד לעיתים בזמנים לחוצים ולספק פתרונות מהירים.

 

לסיכום

החשיבות לאיכותה של האפליקציה ולמהירות שבה אנחנו יכולים להעלות את האפליקציה למרקטים משמעותית לעיתים עצם העובדה שאנחנו משיקים את האפליקציה למרקטים ורואים איך האנשים מגיבים תיתן לנו יתרון משמעותי בהבנת השוק וביכולת שלנו לפתח את המוצר שמותאם ביותר לשוק יחד עם זאת צריך לזכור להישמר ממצב שבו אנחנו מפתחים אפליקציה ללא חזון ומתמקדים רק בצעד הבא וכאן נכנס תפקידו של מנהל הפיתוח / המאפיין שצריך לעמוד בקשר קבוע עם הלקוח ולהסתכל יחד אתו שני צעדים קדימה.

אתם מוזמנים להשאיר כאן למטה תגובות